Bettine's droom in Le Marche

9 juni 2015 - Monsampolo del Tronto, Italië

Na twee heerlijke stranddagen was het tijd om verder te trekken. Het weer in Vieste was onwaarschijnlijk constant: overdag 29 en 's nachts 20 graden, de hele week door. Zelfs de wind was voorspelbaar; geen wonder dat de hele kustlijn daar ter plaatse vergeven is van de campings en surfscholen. Ik heb voor het eerst sinds dertig jaar weer even gesurfd maar merk wel dat ik iets heb ingeboet sinds mijn 17e... Als we hier een week waren gebleven had ik kitesurfles genomen. Lijkt me fantastisch!

Maar.... de camping wordt vooral bezocht door Duitsers en dat heeft tot gevolg dat je als buitenlandse gast in eerste instantie in het Duits wordt toegesproken en dat er 's avonds Apres-ski muziek gedraaid wordt! Wat een afknapper in Italië...

De eerstvolgende provincie boven Puglia is Molise en die zou aan de beurt zijn voor een visite maar aangezien we op internet en in de boekjes niets aardigs konden vinden hebben we na een forse dagtocht van 340 km net over de grens van Le Marche een geweldige plek gevonden bij een agriturismo die door Peter, jawel een Nederlander en Vanessa, van origine Italiaanse, wordt gerund.
Zij zijn acht jaar geleden vanuit Scheveningen hier naartoe verhuisd en je snapt dat Bettine aan hun lippen hangt om het naadje van de kous te weten...

Morgen gaan we een klein uitstapje maken in de omgeving en 's avonds eens kijken wat de wijdvermaarde en veelvuldig geprezen kookkunst van Vanessa ons gaat brengen!