hangdag

11 juni 2015 - Monsampolo del Tronto, Italië

Vanessa onze gastvrouw hier heeft, zoals ik eerder al schreef, haar roots in Italië. Dat zal al een heel stuk in de goede richting hebben geholpen maar dat zij ook meerdere kookboekjes heeft geschreven en geroemd wordt om haar kookkunst schiep bij ons hoge verwachtingen toen wij gisteren aan tafel aanschoven.
Samen met een andere familie kwam het gezelschap op 11 personen. Allemaal de Nederlandse taal machtig dus dat maakte de communicatie wat eenvoudiger. Zeer gezellig (typisch Nederlands woord; volgens Peter is daar geen Italiaans synoniem voor want hier is het altíjd zo!)!

Voor hen die geen Facebook hebben, dit was het menu:

Salade caprese
Courgette-lint salade
2 soorten kaas
Bressaola salade
2 soorten salami
Courgettesoep met rucola

Ravioli met artisjok

Kip met worst in knoflook en olijven
Venkelsalade met sinaasappel

Tiramisu met vers fruit

1/2 liter vino rosso
Eigengemaakte kersenlikeur
Eigengemaakte limoncello
Espresso

..... en het was geweldig! Zelden zo lekker gegeten!

Na de maaltijd (0:00 uur ongeveer) vertrok iedereen behalve Peter, onze gastheer en hebben we nog tot half drie buiten zitten praten onder het genot van een glas whisky en een sigaar. Wat een leven....!

Al met al werden we vanmorgen enigszins brak wakker en omdat het weer erg warm leek te worden, besloten we er vandaag een hangdag van te maken. Dus de hangmat opgehangen en later nog de natte was die ze hier voor ons even gedraaid hebben maar verder niets gedaan.
Morgen (waarschijnlijk) maar weer iets aktiefs ondernemen!

1. Donate:
    12 juni 2015
    Nou nou nou, het wordt steeds relaxter! Volgens mij vindt Cani het ook niet vervelend!