tussen de 'maiali' en 'asini'

5 juni 2015 - Volturara Appula, Italië

Terwijl Nederland puft tijdens de eerste tropische dag van dit jaar, hebben wij er inmiddels al een paar achter de rug. Met een luchtvochtigheid van 83% is het in Pompei en omstreken erg pikkerig.
Vandaag reisden we weer dwars het land door en verwonderden ons wederom om de veelzijdigheid van het Italiaanse landschap. Dit keer zijn we van het drukke en toeristische beland in een afgelegen, groen en stil agrarisch gebied.
De agriturismo waar we nu zijn zou een paar kampeerplekken hebben maar dat ligt wat genuanceerder... het komt er op neer dat we hier vanavond eten, een logeerkamer en ontbijt krijgen en we weer de enigen zijn. Gisteravond waren hier wel elf pelgrims, want het ligt op een wandelroute, maar dat was gisteren. Ook hier is iedereen weer bijzonder aardig en gastvrij en merken we dat we op een heuse agriturismo zijn door de vele honden, geiten en varkens die hier vrijelijk rondscharrelen op het erf. Voor Cani wel even wennen....
Vanmiddag hebben we in de tuin de citroenen uit Sorrento geschild en in de alcohol 95% gezet. Dat kan de tweede helft van onze vakantie alvast lekker intrekken, zodat we bij thuiskomst onze eigen limoncello alleen nog maar hoeven af te maken!

1. Ina Breet:
    5 juni 2015
    Dat lijkt me heerlijk!
  2. Tine:
    5 juni 2015
    Ik vroeg me net af hoelang jullie vakantie duurt maar "terugbladerend" las ik dat jullie 8 weken hebben. Wat goed!! Enne, je nieuwe look is goed! Ik kan me je bijna kale hoofd nog herinneren. Sommige dagen leek het alsof alle mannelijke collega's een chemokuur ondergingen. Gelukkig was dat niet waar!! Fijne reis verder.