van de muggen naar de regen

14 juni 2015 - Perticara, Italië

Na 4 (of 5?, ik raak het gevoel voor tijd een beetje kwijt) dagen en nachten bij Villa Bussola zijn we vanmorgen vertrokken. Op de valreep hebben we gisteravond nog even een fikse storm meegepikt. Het weer bleek daar steeds vrij snel te kunnen omslaan maar vaak gaan de buien rakelings langs de camping heen. Dit keer kregen we echter de volle laag. Voor een paar nieuwe campinggasten was het kantje boord; het scheelde weinig of zij waren met tent en al de berg afgewaaid. Er stonden net genoeg scheerlijnen afgespannen... Een jonge 'nespole' (volgens ons een mispel maar volgens Peter niet) naast onze bus heeft het niet overleefd en lag na het oordeel gebroken ter aarde.
Al met al duurde alles maar een minuut of 20, maar het werd daarna een stuk aangenamer.
Ik had de hele dag al behoorlijk last van de warmte en volgens Peter was dat mede een mineralentekort. Hij gaf me een zakje magnesium en potassium, op te lossen in water en dan zou ik me binnen afzienbare tijd weer het heertje voelen. Dát, samen met een plons in het zwembad (dat ze officieel niet hebben...) en de weersomslag maakte dat ik me weer een stuk beter voelde.

Vanmorgen dus vertrek. Eén ding dat we niet zullen missen (sorry Peter) zijn de muggen en steekvliegjes. We zitten allebei onder de bultjes, variërend in grootte. Ze jeuken maar kort maar staan niet zo fraai...

Bij aankomst op de nieuwe plek, 245 km dichter bij huis, kregen wíj dit keer net voldoende tijd om de luifel op te zetten want toen barstte hier een onweer los.

Denk dat ik nu maar even een lange broek ga aantrekken...