Pranzo Domenica

31 mei 2015 - Grumento Nova, Italië

Gisteren zijn we aangekomen bij agriturismo Parco Verde nabij Grumento Nova. Eigenlijk ligt het direct naast Grumentum, de oorspronkelijke stad die bestond van 300 voor- tot 500 na Christus, waarna het verwoest is door de Saracenen. Vanmorgen een wandeling gemaakt langs wat oude ruïnes, waarvan het amfitheater nog het best te zien was. De stad is hogerop de berg eeuwen later herbouwd en heet sindsdien Grumento Nova maar was voor ons te ver weg om heen te lopen. Was ook niet nodig: hier is voldoende levendigheid....
Hier vinden we eindelijk wat wij zoeken in Italië: lekker weer en nog beter eten! Zo afgelegen als het hier is, zo goed weten de locals het hier te vinden en doen zich te goed aan de lokale specialiteiten. Heerlijk allemaal! Stefano loopt zich het vuur uit de sloffen om het ons naar de zin te maken. Hij kent inmiddels Bettine haar naam en ik ben haar begeleider... goed voor haar ego!
Vanmiddag heerlijke lunch gehad samen met meerdere families die hier de hele middag doorbrengen met eten, praten en wijn drinken onder de gigantische 700 jaar oude eik. Dolce Vita!