Cannobio

8 mei 2015 - Cannobio, Italië

Goede voorbereiding werpt zijn vruchten af: volgens planning konden we donderdag om 18:00 uur afreizen. Bus volgeladen en beetje onwerkelijk dat we ons huis 8 weken niet terug zouden zien.
8 weken niets hoeven, alleen maar wat je zelf wilt en leuk vindt...!
Vol goede moed stellen we ons in op een nacht buffelen. Het is prachtig reisweer; droog, helder, graad of 12 en bijna geen wind (wel mooi meegenomen met onze bus).
De reis verloopt voorspoedig, zij het met een paar oponthoudjes. Rond een uur of 1 worden we door de Polizei van de weg geloodsd "Bitte Folgen". De heren hadden blijkbaar niets te doen en hebben onze papieren doorgelicht "wohin, wielange, warum", gezellig praatje...
Bij een volgende tussenstop wil de bus niet meer starten: te warm. Midden in de nacht hulp gezocht en gevonden bij 3 Italianen die ons in no-time aangeduwd hebben "multo grazie, ciao!".
Verder ongestoord rijden we om 5:45 uur de camping op. 999 kilometer en 500 meter van huis.
In beide opzichten bijna het klokje rond!